современные трактора
Сучасні трактори
4.9 (97.78%) 9 vote[s]

Чим відрізняється один сучасний трактор від іншого? У більшості випадків – наявністю електронних систем зі схожим функціоналом, але різними назвами. Перш за все, саме електроніка, а вже потім – конструктивні особливості, впливають на технічні можливості машин. Це ні добре, ні погано, головне – зуміти зрозуміти і застосувати реальну цінність тієї чи іншої системи.

Дуже часто разом з новими тракторами агровиробники купують цілий набір непотрібних у їх роботі систем, за які доводиться переплачувати часом по кілька десятків тисяч євро. Рік тому автор відвідав віддалене господарство в Чернігівській області, площею приблизно 2 тисячі га. Керівник продемонстрував своє нове придбання – красень-трактор, потужністю понад 300 к.с.

Відверто кажучи, було трошки дивно бачити це диво техніки в оточенні металобрухту ще радянських часів. У господарстві я був не сам, а з представниками виробника.



Вони здивувалися покупці куди більше мене: виявилося, що спритні продавці продали повністю «нафаршировану» модель, розраховану на те, що вона буде працювати виключно по точному землеробству. Було очевидно, що в цьому колгоспі потрібен був трактор простіше. «Тисяч тридцять люди викинули на вітер. євро », – похмуро резюмував знайомий інженер.

Подібні ситуації, на жаль, далеко не рідкість. Переплата за непотрібну електроніку може бути дуже істотною, досягаючи 10 і більше тисяч євро. Саме тому, безпосередньо на етапі вибору моделі трактора бажано відповісти самим собі на наступні питання:



  1. протягом скількох років ви плануєте експлуатувати цю машину;
  2. які операції в першу чергу вона буде виконувати;
  3. чи збираєтеся ви застосовувати елементи точного землеробства найближчим часом?

Завдяки чіткому розумінню того, яким чином і на протязі якого періоду часу буде використовуватися новий трактор, можна буде конкретно визначитися і з електронним функціоналом.

Головний камінь спотикання при виборі моделі – тип трансмісії. Зазвичай менеджер напирає на те, щоб потенційний покупець придбав трактор з автоматичною коробкою передач. Той, навпаки, з обережністю ставиться до коробки-автомата, пам’ятаючи, що в автомобілях механіка вважається надійнішою, та й необхідність доплатити 10-15 тисяч євро зовсім не надихає.

Скажімо так: трактор з автоматичною трансмісією – оптимальне рішення для господарств, площею від 2 тисяч гектарів. Вона реально допомагає знизити навантаження на оператора, підвищує продуктивність роботи і зменшує паливні апетити трактора на 10-15%. При цьому надійність сучасних автоматичних трансмісій тракторів нічим не поступається класичній механіці, а часом навіть вище.

Потрібно просто прорахувати: скільки гектар машина повинна зробити протягом найближчих двох, трьох, чотирьох років, та врахувати вартість ТО, яке дійсно може обійтися дорожче, в залежності від виробника. Якщо автоматична трансмісія, згідно з вашими розрахунками, окупить свою вартість на протязі двох, максимум трьох років – її варто замовляти. Але якщо термін окупності вийде більш довгим або оброблювані площі не дозволять розігнатися нової коробці, то придбання навряд чи можна назвати доцільною.



Ще одна по-справжньому корисна функція – запас потужності двигуна. Багато сучасних моделей тракторів характеризуються двома показниками потужності двигуна: номінальної і максимальною.

Другий показник зазвичай вище приблизно на 30-35 к.с. Він означає величину короткочасного підвищення потужності трактора, наприклад, при подоланні перешкод при роботі з причіпним обладнанням або при русі по складній ділянці поля. Це особливо важливо в тих випадках, коли причіпне обладнання підбиралося впритул з можливостями трактора.

Ще одна особливість сучасних двигунів – можливість видавати максимальну потужність у визначеному діапазоні оборотів двигуна. Причому не в найвищому діапазоні, що означає меншу витрату палива і збереження ресурсу. Трактористу не потрібно газувати, щоб досягти максимальної потужності двигуна – електроніка все зробить сама.

До слова, цю ж функцію відмінно виконує спеціальна система, яка дозволяє оператору задати конкретну швидкість руху і включити автоматичний режим. Після цього розумна електроніка самостійно розрахує оптимальне співвідношення потужності і витрат палива. Настільки ж корисною виявляється система, автоматично блокує диференціал і передній міст трактора, що дозволяє попередити буксування коліс, та уникнути непотрібної витрати пального.

Досить ефективно показує себе система автоматичного запам’ятовування оптимальної послідовності операцій. Це особливо важливо під час роботи з потужними багатофункціональними посівними комплексами, коли при розвороті необхідно якісно виконати цілий ряд технологічних операцій. Зазвичай потрібно: встановити маркери, розблокувати диференціал, правильно провести сам розворот та інше.



Електроніка здійснить всю цю послідовність дій самостійно, згідно введеному в пам’ять зразку, що дозволяє уникнути негативного впливу людського фактору і підвищує продуктивність праці.

Слід зазначити також і варіативність так званих еко-режимів в роботі КПП, що дозволяє використовувати при легких роботах рівно стільки потужності, скільки потрібно. Окрему увагу варто приділити технологічним можливостям роботи тракторів в зимову пору року. Як правило, трудівники полів в цю пору можуть використовуватися для транспортування вантажів, в першу чергу зернових.

Для цієї мети варто звернути увагу на системи протиковзання на підйомах і блокування причепів. Самі по собі вони недорогі, проте, істотно підвищать безпеку роботи.

Поза всякими сумнівами, згадані нами електронні системи, які застосовуються в сучасних моделях тракторів, а також ряд інших систем, дозволяють підвищити рентабельність і ефективність використання техніки. Це дійсно важливо, адже сучасний трактор відомого бренду коштує, прямо скажемо, недешево, і не варто упускати жодної можливості скоротити експлуатаційні витрати.



Саме тому слід зробити парадоксальний висновок:
НЕ довіряйте повністю електроніці! Виробничі характеристики трактора не повинні повністю залежати від електронної «прошивки» ключових вузлів. Сама конструкція машини повинна дозволяти розраховувати на надійну якісну роботу трактора на протязі наступних, принаймні, 5-6 років. Виходячи з цього, необхідно максимально досконально розібратися з особливостями роботи двигуна та трансмісії уподобаної моделі.

Якщо у вашому господарстві немає фахівців відповідного рівня – спробуйте знайти та заплатити певну суму незалежному консультанту, який пояснить принцип роботи того чи іншого вузла трактора, та ступінь його надійності. існує чимало підводних каменів, в яких самостійно розібратися дуже складно.
Тим не менш, це всього лише означає, що конструкція надійного трактора повинна гармонійно поєднувати в собі і добротну механіку, і ефективну, по-справжньому «розумну» електроніку з числа систем, описаних нами вище.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here